بازدید رایگان کودکان گیلانی از موزه‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: به‌مناسبت هفته ملی کودک موزه‌های موزه میراث روستایی گیلان، موزه جنگ جهانی دوم و موزه چای لاهیجان به‌شکل رایگان به روی کودکان استان گشوده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، ولی جهانی گفت: موزه‌ها گنجینه‌هایی برای انتقال فرهنگ پاسداشت هویت، اصالت و تاریخ به نسل نو است، از این رو تصمیم گرفته شد تا کودکان این دیار به شکل رایگان به مدت یک هفته از فضای موزه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: گیلان با ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده و یک هزار و ۲۷۲ اثر ثبت شده در فهرست ملی، اکوموزه‌ای فراخ بر بلندای ایران است که امروز، میراث باستانی‌اش بازویی توانمند برای گردشگری است.

او تصریح کرد: ۲۷ موزه در استان وجود دارد که ۱۲ موزه در سه سال اخیر اضافه و به بهره‌برداری رسیده است، قلعه رودخان، ماسوله و موزه میراث روستایی سه جاذبه پیشگام در جذب گردشگر هستند.

جهانی یادآور شد: گنجینه بیستون رشت به دلیل تعمیرات قابل بازدید نیست، موزه میراث روستایی گیلان، موزه جنگ جهانی دوم و موزه چای لاهیجان توصیه می‌شود.

۱۴ تا ۲۰ مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده است. «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»، «برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر»، «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»، «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسئولانه‌تر»، «برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر»، «برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر» و «برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر» روز شمار هفته ملی کودک است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071601180
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha